Sähkökatkoksen sattuessa
Jos havaitset häiriön sähkönjakelussa
- Tarkista onko häiriö jo tiedostettu ja merkitty häiriökarttaan.
- Ota yhteys naapuriisi ja tarkista, onko ainoastaan sinun asuntosi sähköttä, vai koko lähialueesi
- Mikäli sähkökatkos koskee vain omaa asuntoasi, tarkista sulakkeet
- Mikäli sulakkeet ovat ehjät, ota yhteys vikapäivystykseen
Sähkön vikapäivystys 24/7
0400 394 251
Jos koko lähialueesi on sähköttä, olemme todennäköisesti tietoisia viasta omien hälytyslaitteidemme ansiosta. Toivomme, että sovit naapureittesi kanssa, kuka ottaa yhteyttä vikapäivystykseemme. Näin toimimalla ei päivystyksemme ruuhkaudu monista puheluista.
Lisäohjeita, miten varautua pitkiin häiriöihin.
Vesikatkon sattuessa
Jos asut omakotitalossa:
- Tiedustele saako joku lähinaapureista vettä normaaliin tapaan. Jos naapurille tulee vettä, vika on luultavasti kiinteistön omissa laitteissa.
- Tarkista pyöriikö vesimittari. Jos mittari pyörii, eikä mistään hanasta tule vettä, niin vika on luultavasti omassa kiinteistössä.
Jos asut rivitalossa:
- Tiedustele tuleeko naapurille vettä normaalin tapaan. Jos naapurille tulee vettä, vika on luultavasti huoneiston omissa laitteissa.
- Ota yhteys taloyhtiön isännöitsijään tai kiinteistönhuoltoon ja tiedustele onko taloyhtiössä mahdollisesti vesi suljettu korjausten tms. takia.
Sähkökatkon aikana on mahdollista, ettei vettäkään tule.
Veden vikapäivystys 24/7
0400 296 421
Vesihuollon päivystysnumeroon voit ilmoittaa vikatilanteista kuten vesijohtovuodoista, vesikatkoista, vesimittarin vuotamisesta sekä puuttuvista ja viallisista kaivonkansista.